ПРО ОРГАНІЗАЦІЮ
     

ПРОЄКТИ
  • Мапи
  • Книги
  • Статті
  • Періодика


  • ОБЛАСНИЙ ПОДІЛ
  • Березівський р-н
  • Б-Дністровський р-н
  • Болградський р-н
  • Ізмаїльський р-н
  • Одеський р-н
  • Подільський р-н
  • Роздільнянський р-н

  • Баштанський р-н
  • Вознесенський р-н
  • Миколаївський р-н
  • Первомайський р-н


  • СТАТИСТИКА




    с. Кандибине   

    ЗАГАДКА КАНДИБИНСЬКОГО МОСТУ


    Історичні події, як мінімум, мають дві інтерпретації – офіційну наукову і народні перекази. Приміром, старовинний міст у селі Кандибине здавна називають «турецьким», хоча це не відповідає дійсності. Десь у роках загубилася правда, і «причепилася» саме така назва. Можливо, тому, що на Миколаївщині є багато дечого, пов'язаного з російсько-турецькими війнами (1768-1774, 1787-1792). Для прикладу – турецька фортеця Очаків. А ще – криниці, фонтани, будівлі.

    Кандибинський міст, за деякими даними, збудований приблизно в середині XIX століття, має аркову форму, з двох боків видно залишки гранітної бруківки.










    Кандибінський міст. Фото Романюк Роман

    В той час через село проходив Єлисаветградський тракт – поштова дорога між Єлисаветградом (нині Кропивницький) та Миколаєвом, де розташовувалася низка поштових станцій, на кожній із яких утримувалися 10 трійок коней. Серед них – Кандибинська, Вейландівська, Водяна, Сучаклеївська, Компаніївська.

    Тож недарма на гербі Кандибиного зображено поштовий ріжок, що колись служив для подання сигналу про прибуття чи відправлення пошти пішим або кінним «поштальйоном». До слова, ріжок став міжнародним символом пошти


    Поштовий ріжок, одна з чотирьох гербових фігур сучасного герба села Кандибино

    Поштова дорога, що проходила через Кандибине, разом з усіма спорудами перейшла під управління Херсонського повітового земства в 1865 році. Такий перерозподіл об'єктів передбачала земська реформа 1864 року, зумовлена необхідністю пристосувати самодержавний лад до потреб капіталістичного розвитку та прагненням царської влади залучити на свій бік лібералів у боротьбі з революційним рухом.

    До відання земства також було передано: 10 кам'яних мостів, одна земляна дамба з трьома кам'яними трубами для пропуску води, один дерев'яний міст із кам'яними підвалинами і один дерев'яний на плашкоутах через річку Інгул у Миколаєві.

    У 1901 році урядом було надано позику для Херсонської губернії в розмірі 1 311 545 рублів строком на 10 років. Херсонський повіт з означеної суми отримав 347 595 рублів. За рахунок цієї позики повітове земство, керуючись економічними міркуваннями, вирішило обладнати під’їзні шляхи до Миколаєва: Миколаїв – Балацьке (Христофорівка) – Горожено і Миколаїв – Кандибине. До облаштування шляхів управа взялася в 1902 році, й до осені 1904-ого на вище згаданих дорогах були облаштовані зручні, пологіші, мощені гранітом переїзди через усі балки, що їх треба було перетинати, з водопропускними мостами.

    За архівними даними, на дорозі Миколаїв – Балацьке – Горожено вимощено понад 3000 погонних сажнів під'їздів, а на дорозі Миколаїв – Кандибине – 1061 погонний сажень. Витрачено на це разом із мостами понад 170 000 рублів.


    Публикация:
    Дробний В. Загадка Кандибинського мосту // Промінь. – 2021. – 24 квітня. – С. 4

    Миколаївський р-н
    Інтерактивні карти
  • OpenStreetMap
  • Карти Google


  • Історія
  • Херсонська губ.
  • Одеська губ.



  • с.Весняне
  • с.Зелений Гай
  • с.Кандибине
  • с.Ковалівка
  • с.Кринички
  • с.Михайлівка
      (Ульянівка)
  • с.Нечаяне
  • с.Новогригорівка
  • с.Новоселівка
  • с.Петрівка
  • с.Петрово-Солониха
  • с.Сливине
  • с.Степове
  • с.Трихати
  • с.Трихатське
  • с.Червоне Поле
  • с.Шурине

  • Часи минулі
  • х.Мартина
  • х.Солонихський



  • © КРАЄЗНАВЦІ ОДЕЩИНИ 2013-2024        Відкриваємо історію Півдня України